Information angående covid-19

Det är många som har frågor och funderingar om omständigheterna kring coronaviruset (covid-19) och vår högsta prioritet är allas hälsa och välmående. Vi övervakar ständigt händelseförloppet och följer dagligen rapportering och relevanta riktlinjer från Folkhälsomyndigheten och agerar i enlighet med dessa. Här samlar vi information och svar på vanliga frågor som inkommer.

Just nu får vi väldigt många telefonsamtal och vi beklagar att kötiderna periodvis kan vara långa. Vi vill därför i första hand hänvisa frågor och funderingar kring covid-19 till mail: info@pitehavsbad.se

hur påverkas våra evenemang?

Regeringen har på rekommendation av Folkhälsomyndigheten fattat ett beslut om att stoppa publika evenemang med fler än 50 personer i hela landet. Vi har just nu dialog kring våra evenemang, då beslutet är så pass nytt att vi i dagsläget inte vet om evenemang kommer att skjutas fram till ett nytt datum eller ställas in. Vi jobbar på att snabbt hitta en lösning och uppdaterar informationen löpande så snart vi vet mer och när tydligare förutsättningar är klara.

Nytt datum 26/9 2020. Biljetter som bokats via Tickster flyttas automatiskt och gäller för de nya datumen. Bokningar av boendepaket, middagspaket och enskilda biljetter som gjorts via Pite Havsbad flyttas också automatiskt över till det nya datumet. Vid frågor, vänligen maila info@pitehavsbad.se

Följande gäller de som bokat Brolle. Gäster som enbart köpt konsertbiljett via Nortic kommer betalas tillbaka, det kan dock ta några dagar innan pengarna syns på kontot. Gäster som bokat boendepaket eller middag, vänligen ta kontakt via mail: info@pitehavsbad.se så hjälper vi er. 

Vid eventuella frågor, vänligen maila info@pite-havsbad.se i första hand, eftersom vi för tillfället har begränsade öppettider på grund av coronaviruset. Har du inte möjlighet att maila är telefon öppen mellan kl. 17:00–19:00.

På grund av rådande situation med coronaviruset har vi beslutat att flytta evenemanget med Lasse Stefanz och Vikingarna. Nytt datum för evenemanget är 14 november 2020. 

Köpt biljett gäller. Biljetter som bokats via Nortic.se flyttas automatiskt och gäller för de nya datumet. Bokningar av boendepaket, middagspaket som gjorts via Pite Havsbad flyttas också automatiskt över till det nya datumet. Vid eventuella frågor, vänligen maila info@pite-havsbad.se i första hand, eftersom vi för tillfället har begränsade öppettider på grund av coronaviruset. Har du inte möjlighet att maila är telefon öppen mellan kl. 17:00–19:00.

Flyttas till hösten. Vi återkommer med nytt datum.

Evenemanget flyttas till hösten. Vi återkommer med nytt datum.

Flyttas till hösten. Vi återkommer med nytt datum.

Flyttas till hösten. Vi återkommer med nytt datum.

NYTT DATUM: 5 AUGUSTI 2021 

Som följd av regeringens beslut angående folksamlingar är det inte möjligt att genomföra Tomas Ledins konsert på Pite Havsbad den 1 juli, utan konserten kommer att flyttas fram till 5 augusti 2021. Säkerheten för artister, fans och personal är alltid vår högsta prioritet och vi vidtar åtgärder enligt instruktioner från myndigheterna.

Håll i din biljett – den kommer fortfarande att gälla för det nya datumet.

Mina vänner,
jag har väntat med det här beslutet in i det längsta, har tvättat händerna, hållit tummarna och hoppats. Men så blir det nu, inga konserter i sommar. Jag kan redan höra tystnaden.

I början av februari träffades jag och mina musiker för att planera inför den stundande turnén. Vi såg verkligen fram emot att ännu en sommar få möta er alla runt om i landet, samt i Finland och Norge. Frustrationen är uppenbar, jag kommer sakna den där sköna stämningen som uppstår när vi tillsammans låter sångerna, glädjen och kärleken lyfta i sommarnatten. Nu flyttas istället konserterna fram till nästa sommar. Anledningen känner vi alla till och bara tillsammans kan vi ta oss igenom den här prövande tiden. Skickar därför en innerlig och varm hälsning till alla inom sjukvården och till alla som finns där för sina nära och kära. Ni är våra stora hjältar.

Och naturligtvis, en hälsning till alla er som sett fram emot de nu framflyttade konserterna.
Förhoppningsvis ses vi nästa sommar – Håll ut!

Från karantänen,
Tomas

Information om biljetter och boende:

Boende och biljetter via Pite Havsbad: Bokningar av boende och biljett som gjorts via Pite Havsbad flyttas automatiskt över till det nya datumet. Vid eventuella frågor, vänligen maila info@pite-havsbad.se i första hand, eftersom vi för tillfället har begränsade öppettider på grund av coronaviruset. Har du inte möjlighet att maila är telefon öppen mellan kl. 17:00–19:00.

Entrébiljetter köpta via Nortic.se: Biljetter som köpts via Nortic.se flyttas också automatiskt och gäller för de nya datumet. Vid frågor om din biljett, kontakta Nortic.se. Läs vanliga frågor och svar här. 

Som följd av regeringens beslut angående folksamlingar är det inte möjligt att genomföra konserten med Magnus Uggla, Miss Li & Petter i Piteå den 21 augusti, utan konserten kommer att ställas in. Kontakta er biljettåterförsäljare för eventuella biljettfrågor och återlösen!

Vi uppdaterar när ny information finns. 

FAQ CORONA/COVID-19​

Under rådande situation i landet och världen vill vi informera om vårt arbete med att minska smittspridning. Hotellgästernas och personalens säkerhet är vår första prioritet i alla lägen. Hotellen håller öppet, men med förändrade öppettider och extra uppmärksamhet på säkerhetsbilden för gäster och anställda. På våra hotell är hygien och renlighet alltid högsta prioritet. Vi har infört utökade rutiner gällande städning och desinficering.

Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och myndigheternas rekommendationer när det kommer till både gäster och personal. Vi följer ständigt utvecklingen och anpassar våra rutiner efter det. Bland annat innebär det:

  • Vi följer riktlinjer och rekommendationer från lokala hälsovårdsmyndigheter.
  • Strikta rutiner för vår personals handhygien i samband med köksarbete, måltider och toalettbesök.
  • Personal som handskas med mat ska alltid ha plasthandskar på sig.
  • Stärkta rutiner för städning, rengöring och hygien.
  • Stärkta rutiner för desinficering av frekvent använda ytor som dörrhandtag, kortterminaler och hissknappar.
  • Placerat ut extra resurser av handsprit i frukostmatsal, restaurang och receptioner.
  • Personalen stannar hemma vid förkylning med halsont, feber eller hosta. Även om symptomen kan anses milda.
  • Vi håller rekommenderat avstånd från kollegor och gäster.
  • Vi har även rekommenderat personal att undvika stora folksamlingar på ledig tid


Ändrade rutiner för mat & dryck

  • Vår frukostbuffé ersätts med förpaketerade frukostpåsar
  • Alla buffér ersätts med tallriksservering
  • Fika tas bort

Vi har jobbat stenhårt för att du som gäst ska ha samma upplevelse hos oss som vanligt, trots denna ovanliga och tuffa situation. Nu är vi dock i ett sådant läge där det inte längre är möjligt för oss att bibehålla samma öppettider. Våra öppettider har förändras pga. rådande omständigheter med covid-19. Bland annat så har vi fr. o. m 6 april stängt Äventyrsbad, Skeppet och våra restauranger tills vidare. Här hittar ni våra aktuella öppettider.

Vi följer de riktlinjer som kommer från myndigheter och regering och i nuläget finns inga beslut att stänga ner anläggningen. Vi anser att det är tryggt för hotellgäster, konferensgäster och anställda att hålla normal drift så länge råd från myndigheterna hörsammas. Vår personal är utbildad i att hantera situationer som kan uppstå på vårt hotell och vi har tillit till deras kompetens. 

Så länge området inte ses som en riskzon så gäller ordinarie avbokningsregler. Du kan läsa mer om av- och ombokning längre ner. 

I dagsläget följer vi de avbokningsregler vi har, ni kan läsa mer om dessa längre ner. Om regering eller myndighet ändrar sina riktlinjer, tar vi beslut efter dessa riktlinjer.

Denna information gäller tills att annat anges och kan uppdateras vid ett senare tillfälle.

VAD GÄLLER FÖR AV- OCH OMBOKNINGAR?

Vi vill att du ska känna dig trygg med att planera in din vistelse. Därför erbjuder vi nu kostnadsfri av- och ombokning vid alla nybokningar från och med 19 mars. Erbjudandet gäller till och med 1 juni, därefter gäller ordinarie av- och ombokningsvillkor. För fri avbokning i sommar – se våra refundable priser!  Läs mer om erbjudandet

För bokningar gjorda innan den 19 mars gäller ordinarie av- och ombokningsregler. 

OBS! Detta gäller bokningar som är gjorda via Pite Havsbad. Om du har bokat rum via en annan aktör som exempelvis Hotels.com, Expedia eller Booking.com gäller deras avbokningsregler.

Följ utvecklingen på krisinformation.se och folkhalsomyndigheten.se