Information angående covid-19

Det är många som har frågor och funderingar om omständigheterna kring coronaviruset (covid-19) och vår högsta prioritet är allas hälsa och välmående. Vi övervakar ständigt händelseförloppet och följer dagligen rapportering och relevanta riktlinjer från Folkhälsomyndigheten och agerar i enlighet med dessa. Här samlar vi information och svar på vanliga frågor som inkommer.

Just nu får vi väldigt många telefonsamtal och vi beklagar att kötiderna periodvis kan vara långa. Vi vill därför i första hand hänvisa frågor och funderingar kring covid-19 till mail: info@pitehavsbad.se

hur påverkas våra evenemang?

Regeringen har på rekommendation av Folkhälsomyndigheten fattat ett beslut om att stoppa publika evenemang med fler än 50 personer i hela landet. Vi har just nu dialog kring våra evenemang, då beslutet är så pass nytt att vi i dagsläget inte vet om evenemang kommer att skjutas fram till ett nytt datum eller ställas in. Vi jobbar på att snabbt hitta en lösning och uppdaterar informationen löpande så snart vi vet mer och när tydligare förutsättningar är klara.

Följande gäller de som bokat Vinterkonserten. Gäster som enbart köpt konsertbiljett via Nortic kommer betalas tillbaka, det kan dock ta några dagar innan pengarna syns på kontot. Gäster som bokat boendepaket eller middag, vänligen ta kontakt via mail: info@pitehavsbad.se så hjälper vi er.

Nytt datum 26/9 2020. Biljetter som bokats via Tickster flyttas automatiskt och gäller för de nya datumen. Bokningar av boendepaket, middagspaket och enskilda biljetter som gjorts via Pite Havsbad flyttas också automatiskt över till det nya datumet. Vid frågor, vänligen maila info@pitehavsbad.se

Vi uppdaterar när ny information finns. 

FAQ CORONA/COVID-19​

Under rådande situation i landet och världen vill vi informera om vårt arbete med att minska smittspridning. Hotellgästernas och personalens säkerhet är vår första prioritet i alla lägen. Hotellen håller öppet som vanligt, men med extra uppmärksamhet på säkerhetsbilden för gäster och anställda. På våra hotell är hygien och renlighet alltid högsta prioritet. Vi har infört utökade rutiner gällande städning och desinficering.

Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och myndigheternas rekommendationer när det kommer till både gäster och personal. Vi följer ständigt utvecklingen och anpassar våra rutiner efter det. Bland annat innebär det:

  • Vi följer riktlinjer och rekommendationer från lokala hälsovårdsmyndigheter.
  • Strikta rutiner för vår personals handhygien i samband med köksarbete, måltider och toalettbesök.
  • Personal som handskas med mat ska alltid ha plasthandskar på sig.
  • Stärkta rutiner för städning, rengöring och hygien.
  • Stärkta rutiner för desinficering av frekvent använda ytor som dörrhandtag, kortterminaler och hissknappar.
  • Placerat ut extra resurser av handsprit i frukostmatsal, restaurang och receptioner.
  • Personalen stannar hemma vid förkylning med halsont, feber eller hosta. Även om symptomen kan anses milda.
  • Vi håller rekommenderat avstånd från kollegor och gäster.
  • Vi har även rekommenderat personal att undvika stora folksamlingar på ledig tid


Ändrade rutiner för mat & dryck

  • Vår frukostbuffé ersätts med förpaketerade frukostpåsar
  • Alla buffér ersätts med tallriksservering
  • Fika tas bort

För tillfället jobbar vi stenhårt för att du som gäst ska ha samma upplevelse hos oss som vanligt, trots denna ovanliga och tuffa situation. Det är dock inte möjligt för oss att bibehålla samma öppettider i rådande läge. Våra öppettider har och kan fortsätta att förändras pga. rådande omständigheter med covid-19. Här hittar ni våra aktuella öppettider.

Vi följer de riktlinjer som kommer från myndigheter och regering och i nuläget finns inga beslut att stänga ner anläggningen. Vi anser att det är tryggt för hotellgäster, konferensgäster och anställda att hålla normal drift så länge råd från myndigheterna hörsammas. Vår personal är utbildad i att hantera situationer som kan uppstå på vårt hotell och vi har tillit till deras kompetens.

Så länge området inte ses som en riskzon så gäller ordinarie avbokningsregler. Du kan läsa mer om av- och ombokning längre ner. 

I dagsläget följer vi de avbokningsregler vi har, ni kan läsa mer om dessa längre ner. Om regering eller myndighet ändrar sina riktlinjer, tar vi beslut efter dessa riktlinjer.

Denna information gäller tills att annat anges och kan uppdateras vid ett senare tillfälle.

VAD GÄLLER FÖR AV- OCH OMBOKNINGAR?

Utifrån rådande situation har vi för våra gästers skull valt att göra ändringar i vår ombokningspolicy.  Alla förbetalda bokningar under boendeperioden 6 mars och 14 april 2020, som ej varit av- eller ombokningsbara, kan nu ombokas mot en kostnad samt eventuell mellanskillnad om priset för det nya boendedatumet är högre. Ombokning sker via: bokning@pitehavsbad.se eller 0911- 32700

DET HÄR GÄLLER FÖR VÅRA OLIKA BOENDEALTERNATIV:

Boendepaket – Non Refundable
Kan ombokas om din bokning är mellan 16 mars – 14 april. Kostnad för ombokning 400kr + ev. mellanskillnad. Kan endast återbetalas vid särskilda förutsättningar som akut sjukdom eller allvarlig skada med stöd av läkarintyg.

Berör i dagsläget dessa boendepaket:
Familjeweekend, Bada & Bo, Påsklovserbjudande

Hotellrum – Non Refundable

Kan ombokas om din bokning är mellan 16 mars – 14 april.
Kostnad för ombokning 200kr + ev. mellanskillnad. Kan endast återbetalas vid särskilda förutsättningar som akut sjukdom eller allvarlig skada med stöd av läkarintyg.

Camping & Stugor
Kan ej av- eller ombokas.

Hotellrum – Refundable

Kan av- eller ombokas senast 18.00 dagen innan ankomst. Har du betalat ditt paket i förskott och vill avboka – ta kontakt med receptionen så hjälper de dig. 

Av- och ombokningsskydd
Har du köpt till av- och ombokningsskydd så gäller de villkoren:

  • Kostnadsfri ombokning 7 dagar innan ankomst. Vistelsen kan dock ej bokas om till ett rabatterat alternativ och det nya ankomstdatumet ska vara max 6 månader från det första ankomstdatumet. Vid avbokningar senare än 7 dagar innan ankomst inom perioden 16 mars – 14 april gäller samma villkor som Non Refundable.
  • Fria namnändringar
  • Avbokning vid sjukdom och uppvisande av läkarintyg
  • Avbokning vid uppsägning, behöver styrkas med intyg 

För boendepaket, nöjespaket, hotell, camping & stugor – Non Refundable utanför boendeperioden 13 mars – 14 april 2020 gäller ordinare bokningsvillkor tills vidare. 

Vi vill att du ska känna dig trygg med att planera in din vistelse. Därför erbjuder vi nu kostnadsfri av- och ombokning vid alla nybokningar från och med 19 mars. Läs mer om erbjudandet

OBS! Detta gäller bokningar som är gjorda via Pite Havsbad. Om du har bokat rum via en annan aktör som exempelvis Hotels.com, Expedia eller Booking.com gäller deras avbokningsregler.

Följ utvecklingen på krisinformation.se och folkhalsomyndigheten.se